Grafické studio JZD > Služby > Tvorba a servis webů

Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Optimalizace internetových stránek pro vyhledávače (SEO) je souhrn postupů a opatření jež posouvají konkrétní internetové stránky ve výsledcích vyhledávačů na lepší pozici. Úspěch optimalizace pro vyhledávače záleží na několika faktorech dohromady:

Situace na trhu, konkurence

  • Klíčová slova

    - typ zboží nebo služby, který prodáváte
  • Konkurence

    - kolik máte konkurentů, jaká je jejich pozice a úspěšnost
  • Důvody úspěšnosti konkurence

    - zjistíme která klíčová slova používá konkurence, aby lidé našli jejich stránky
  • Co se hledá

    - zjistíme četnost vyhledávání klíčových slov uživateli internetu. K čemu vám budou klíčová slova, které nikdo nehledá?

Doména a url

  • Doména

    - ideální je, pokud doména obsahuje vaše hlavní klíčové slovo. Např.: pokud prodáváte bazény, ideální doménou by byla doména: "bazeny.cz", "zahradni-bazeny.cz". Pokud jsou domény s vaším klíčovým slovem obsazené, můžete zkusit třeba "bazeny-praha.cz" nebo "bazenyvomacka.cz" atpd..
  • Subdoména

    - umožňuje dostat do doménového jména klíčová slova. Např.: máte firmu PoolServis prodávající bazény a web "poolservis.cz". Vaše klíčové slovo je bazeny, subdoména bude "bazeny.poolsrevis.cz".

Texty => struktura => klíčová slova

Rozsah, kvalita a vhodné uspořádání textů na webu jsou hlavními příčinami cíleného úspěchu webu.

  • Množství obsahu

    - obecně platí, že čím více je na webu textů obsahujících vaše klíčová slova, tím lépe. Prodávate-li bazény, nebude nám stačit jedna stránka se sdělením „prodáváme bazény, zavolejte nám pro více info". Musíme na web napsat jaké bazény máte, kdy, kde a za kolik je stavíte, něco o údržbě, záruce atd...
  • Struktura webu

    - čím více stránek-odkazů na stránce použijeme tím lépe. Máte-li deset typů bazenů, nebude stačit jedna stránka se všemi bazény najednou. Lepší bude, když každý bazén bude mít svojí vlastní stránku. Ještě lepší bude, když každý bazén bude mít i podstránky s parametry, fotografiemi, příslušenstvím atd...
  • Sémantické členění textu

    - text na jednotlivé stránce nesmí být jednolitý kus textu, ale je třeba jej strukturovat pomocí nadpisů, seznamů, zvýraznění atd...
  • Poměr klíčových slov

    - ačkoli by se mohlo zdát, že čím více klíčových slov do textu dostaneme, bude výsledek ve vyhledávačích lepší, není tomu tak. Optimální hustota klíčových slov je okolo 6%, v meta informacích by se neměli opakovat vůbec.

Kód stránky

Při tvorbě našich stránek standartně používáme všechny běžné prvky webu, které pomáhají posouvat web nahoru

  • Title stránky

    - titulek, název stránky zobrazovaný v záhlaví prohlížeče, slouží jako hlavní informace pro většinu vyhledávačů
  • Description -

    meta tag v hlavičce stránky, který popisuje obsah webu
  • Keywords -

    meta tag v hlavičce stránky vypisující hlavní klíčová slova na stránce
  • Title v odkazu

    - atribut odkazu popisující nebo vysvětlující jeho účel, místo kam vede
  • Atribut alt

    (alternativa) u obrázků
  • Názvy obrázků, souborů ke stažení

    vztahující se k obsahu stránky nebo souborů (místo pic0235.jpg použít lefkada-plaz-egremi.jpg)

Zpětné odkazy