Grafické studio JZD > Služby > Tvorba a servis webů

Webový audit

Tušíte-li, že vaše stránky nesplňují to, co jste si od nich slibovali, a nevíte přesně čím by to mohlo být, využijte službu webový audit. Problematika je velmi podobná tomu, když se ztratíte v lese: tam také musíte nejprve zjistit, že jste se ztratili, pak se musíte zastavit, zjistit kde jste, připomenout si kam chcete dorazit a podle toho pak dále postupovat k cíli.

V čem vám webový audit pomůže

  • Určí vaší polohu

    - webovým auditem získáte jasný přehled o tom, kam jste se s vaším webem dosud dostali a proč.
  • Připomene původní kurz

    - audit vám bod po bodu popíše znovunalezenou cestu k vašemu původnímu cíli.
  • Pojmenuje nástrahy další cesty se stávající výbavou

    - webový audit vám ukáže, je-li lepší se vrátit a začít od začátku s lepší přípravou, zda se vůbec vyplatí stávající web upravit nebo zda by bylo výhodnější investovat do webu nového

Cíle webového auditu

Základním cílem webového auditu je objevit všechny chyby nejrůznějšího charakteru, které způsobují, že web nesplňuje to, co od něj očekáváte. Chyby rozdělujeme do dvou kategorií:

  • Programové chyby

    - zcela i méně zjevné chyby, často ohrožující samotný chod webu (chyby ve funkci webu, rychlosti chodu, chyby v zobrazení)
  • Koncepční chyby

    - chyby v designu, chyby v logice ovládání, sémantice atd...

Kritéria auditu

  • Design webu

    - celkový dojem s ohledem na určení webu a současné trendy, čistota provedení a zarovnání prvků, velikost písma, kvalita fotografií atd...
  • Použitelnost webu

    - přehlednost navigace, logika ovládání, srozumitelnost formulářů
  • Kvalita kódu

    - standardy a trendy, struktura kódu, objem kódu
  • Rychlost chodu webu

    - měření objemu a rychlosti načítání kódu, výkonnost db selectů, struktura db
  • Optimalizace pro vyhledávače

    - technické prvky optimalizace (title, descriptiom, keywords, doména, subdomény, url), analýza klíčových slov